10 elementów, które powinny się znaleźć w każdej kampanii mailingowej

Prowadzenie promocji w Internecie to standard, na który decyduje się coraz więcej firm działających w branży e-Commerce. Jednym z najbardziej skutecznych działań marketingowych wykorzystywanych w tym obszarze są kampanie mailingowe pozwalające na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Sprawdź, czym jest kampania mailingowa i z jakich 10 elementów powinna się składać!

Czym jest kampania mailingowa?

Kampania mailingowa to jedna z najpopularniejszych form marketingu bezpośredniego. Opiera się ona na wykorzystywaniu do realizacji działań promocyjnych poczty elektronicznej, przy pomocy której wysyłane są wiadomości mailowe zawierające newslettery, katalogi sprzedażowe, automatyzacje czy autorespondery skierowane do osób zaindeksowanych proponowanymi przez daną markę produktami, czy usługami.

Realizacja kampanii mailingowych to skuteczny sposób na dotarcie do klientów. Wśród najważniejszych zalet prowadzenia e-mail marketingu można wymienić aspekty, takie jak:

  • utrzymanie stałego kontaktu z potencjalnymi klientami;
  • budowanie długofalowych relacji z klientami;
  • budowanie świadomości marki;
  • dostarczanie wiedzy na temat oferowanych produktów czy aktualnych promocji;
  • generowanie sprzedaży.

Kampanie mailingowe – jakie elementy powinny się w nich znaleźć?

Kampanie mailingowe to działania marketingowe składają się z wielu czynników, których obecność wpływa skuteczność wszystkich realizowanych procesów. Wśród 10 najważniejszych elementów pozwalających na budowanie długotrwałych relacje z klientami za pomocą mailingu, można wymienić poniższe aspekty:

  • określenie nadawcy, od którego klienci otrzymują wiadomości;
  • wybranie odpowiedniego tematu dla wiadomości;
  • przygotowanie ciekawego, oryginalnego preheadera, który zainteresuje odbiorcę już przed otwarciem maila;
  • stworzenie ciekawej i efektownej kreacji maila, w którym wyszczególnione będą najważniejsze elementy, a cała treść i jej długość będzie dostosowana do odbiorców;
  • załączenie linku do podglądu wiadomości, która pozwoli na poprawne wyświetlenie umieszczonych w wiadomości grafik;
  • kodowanie HTML powinno być dostosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach. Alternatywą dla tego rozwiązania jest zastosowanie narzędzi drag & drop, które pozwalają na proste kreowanie wiadomości mailingowych;
  • przygotowanie tekstu alternatywnego, który będzie informował o tym, co widnieje na niewyświetlających się grafikach oraz zachęci odbiorcę do ich pobrania;
  • umieszczenie linku do rezygnacji z odbierania kampanii mailingowych od danego nadawcy;
  • unikanie filtrów antyspamowych poprzez przygotowywanie treści przyjaznych odbiorcom, a także wysyłanie mailingów jedynie za ich pozwoleniem;
  • testowanie kampanii mailingowych przed wysyłką.

Chcąc prowadzić skuteczne i angażujące kampanie mailingowe zawierające wymienione elementy, warto zdecydować się na współprace ze specjalistami. Jedną z wartych uwagi marek działających w tym obszarze jest firma freshmail.pl zajmująca się przygotowywaniem niebanalnych, a jednocześnie przyjemnych w odbiorze kampanii z zakresu e-mail marketingu.

Dodaj komentarz